Przejdź do treści

Przedszkole Kubuś – prywatne przedszkole Bielsko

Zajęcia dodatkowe

W naszym przedszkolu codziennie odbywają się zajęcia dydaktyczne w oparciu o realizację podstawy programowej, jednakże by uatrakcyjnić czas w i ciekawy i wszechstronny sposób rozwijać zdolności oraz talenty Państwa pociech proponujemy szereg zajęć dodatkowych realizowanych w ciągu dnia podczas pobytu dziecka w przedszkolu.

    • Język angielski – Kontakt z językiem obcym w przedszkolu daje dzieciom szanse nabycia pozytywnych doświadczeń i rozwinięcia motywacji do nauki w późniejszej edukacji szkolnej. Dzięki wykwalifikowanej i doświadczonej osobie nauka języka stanie się dla dziecka interesująca. Wiedzę przyswoi w trakcie zabawy dlatego przyjdzie mu to z łatwością.

 

    • Poranna gimnastyka – Zajęcia mają na celu przede wszystkim kształtowanie nawyków utrzymywania poprawnej postawy ciała. Na zajęciach wykorzystywana jest metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Poprzez odpowiednie ćwiczenia i zabawy ruchowe podnoszona jest sprawność fizyczna dziecka.

 

    • Rytmika – spotkania z p. Anią odbywają się dwa razy w tygodniu. Dzieci poznają zabawy muzyczne, śpiewają piosenki, wykonują ćwiczenia kształcące słuch, poczucie rytmu oraz koordynację słuchową. Przedszkolaki uczą się wyrażać muzykę za pomocą ruchu oraz świetnie się bawią.

 

    • Zajęcia taneczne –  Taniec angażuje jednocześnie kilka analizatorów: ruch, wzrok, słuch i dotyk. Spełnia także rolę terapeutyczną poprzez maksymalną aktywizację ciała i psychiki dziecka. Podczas zajęć dzieci poznają różne układy taneczne dzięki temu każdy miłośnik tańca znajdzie w naszym przedszkolu coś dla siebie.

 

    • Szachy – Dzieci poprzez grę w szachy uczą się cierpliwości, rozwijają swoją kreatywność oraz zdolność logicznego myślenia.

 

    • Kodowanie – Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie. Zajęcia odbywają się zarówno na matach do kodowania, jak i również przy użyciu nowoczesnych technologii.

 

    • Dogoterapia –  Głównym celem jest tu dobra zabawa i sprawianie radości dzieciom. Przy okazji zajęcia tego typu pozwalają  przełamać lęki w kontaktach z otoczeniem, stymulują rozwój zmysłów i postrzegania, pozwalają oderwać się od otaczającej rzeczywistości. Czworonóg często ośmiela dzieci wycofane, nieśmiałe, a uspakaja i wycisza te nadmiernie pobudzone. Nawet ci, którzy odczuwają lęk przed psami na początku roku szkolnego, po kilku spotkaniach zaczynają wyrażać pozytywne emocje wobec psów. Jest to również świetna okazja, by zwrócić uwagę na zasady bezpiecznego kontaktu z psem.

 

    • Basen – Ruch w wodzie wpływa doskonale nie tylko na ciało, lecz także na umysł. Dzieci uwielbiają zabawy w wodzie, dlatego regularne chodzenie na basen to nie tylko fantastyczna inwestycja w rozwój ruchowy, ale także okazja do świetnej zabawy. Już od najmłodszych lat warto oswajać dzieci z tą formą ruchu. Zajęcia odbywają się pod okiem wykwalifikowanego instruktora.

 

    • Zajęcia kulinarne – Zajęcia te mają na celu wprowadzić nasze dzieci w świat różnych smaków. Podczas samodzielnego przygotowywania potraw może uda się kogoś przekonać do skosztowania potrawy, której głównym składnikiem jest powszechnie nie lubiane warzywo lub owoc. Ponad to dzieci mają możliwość przygotować i skosztować potraw z różnych regionów kraju i świata. Podczas zajęć dzieci wzbogacają swoje słownictwo, rozwijają zdolności manualne, uczy się planowania pracy, i współpracy z innymi, doskonali matematykę np. przez odliczanie potrzebnych składników. Są to świetne zajęcia zarówno dla łasuchów jak i niejadków 😉

 

    • Zajęcia plastyczne – Dzięki doborowi różnorodności materiałów plastycznych dziecko może stymulować swoje zdolności twórcze, rozwija fantazję, poprawia myślenie, poszukuje nowych rozwiązań i skojarzeń. Zajęcia mogą przybierać różną formę np.: sensoplastyka, ceramika itp.

 

    • Eksperymentowanie – Doskonale znamy sytuacje, gdy maluch chodzi za nami i zadaje pytania: „Dlaczego?”, „Czemu?”, „Po co?”, „Jak?” itd. Pytania te wskazują, iż dzieci od najmłodszych lat są badaczami szukającymi odpowiedzi. Wychodząc naprzeciw dziecięcej ciekawości wykonujemy wspólnie proste eksperymenty, które są dla nich szczególnie interesujące, bo wyjaśniają zjawiska z najbliższego otoczenia. Podczas takich zajęć maluchy zaspokajają swoją ciekawość oraz wzmacniają poczucie własnej wartości i pewności siebie.